אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים


*

ספטמבר 2011 : 
אחת, איילת לנדאו, מפנה לה בוקר אחד שלם כדי להשתתף בסדנה של אחת, מיה לנדאו
(אין קשר משפחתי. לפחות לא כרגע...אולי נועה שלה עוד תתחתן עם יהונתן שלי :) ).
הסדנה חולפת במהרה. מיה מלהטטת במושגים כמו יזמות נשית, עסק מצליח ותוכן שיווקי.
היא מניפה ידיים באוויר, מוחאת כף, צוחקת, קורצת...
וכל זה בלי טיפת זיעה, עם חיוך של מיליון דולר ובלונד מתנפנף.
הסדנה מסתיימת והמשתתפות פונות כל אחת לדרכה החדשה.

*


אחת, איילת לנדאו, נוחתת בביתה ובאותו הערב מקימה את Lula.

מכירות את Lula ?

מעטים יודעים, אבל ההשראה לבלוג הזה
שאהוב עליי כל כך,
שחשף אותי לאינספור נשים מוכשרות ונהדרות,
שגרם לי להבין טוב יותר מי אני ובמה אני ממש טובה,
ההשראה לכל הממתקים הללו
הייתה לא אחרת מאשר...

מנחשות?

נכון!

אחת, מיה לנדאו.

*

מאז אני הולכת שבי אחריה.
אפילו הגעתי לאירוע הסופר שווה שהפיקה בשנה שעברה
בעודי מגובסת מקרסול עד ירך.

והיום?...היום אני שמחה לספר לכן ש"עכשיו אני" הופך למסורת.
כן, כן! 
בשנה שעברה היה כל כך מוצלח שמיה החליטה להפיק עוד "עכשיו אני"!!!

מיותר לציין שאני אהיה שם (בתקווה שבלי גבס הפעם...טפו טפו טפו...)

*

לכבוד המאורע המרגש ערכתי עם מיה ראיון מעמיק
בניסיון להבין מה מניע אותה, מה מרגש ומשמח אותה ואיך לכל הרוחות היא עושה את זה?!

*התמונות בפוסט זה צולמו כולן באירוע "עכשיו אני" שנערך בשנה שעברה ע"י נעה זני המוכשרת

צילום : נעה זני

מהי יזמות נשית לדעתך?

יזמות נשית מבחינתי מתייחסת לכל עסק או מיזם שאישה עומדת בראשו.  אני חושבת שנשים, בשונה מגברים יוצאות לעסקים מתוך תשוקה למה שהן רוצות לעשות.  אל תביני אותי לא נכון, זה לא אומר שגברים חסרי תשוקה לעסקים שלהם אלא שנשים, כאשר הן בוחרות לצאת לעצמאות  זה מתוך כישרון אדיר או תשוקה עזה להפוך את מה שהן טובות בו לעסק, הן בוחרות להגשים את עצמן גם דרך הפרנסה. אני חייתי שנים כשכירה, עשיתי עבודה טובה והתקדמתי אבל ביום שבו יצאתי לעצמאות זה היום שבו ניצת הדרייב, ידעתי שאני עושה את זה, שאני חייבת להצליח, וכאשר אני אעשה זאת אני אהיה מסופקת וגאה בעצמי. ידעתי שכאשר אני אעשה זאת אני ארווה נחת.

האם יש הבדל בין יזמות נשית לגברית?

לדעתי יש שוני מהותי, נשים פועלות מהרגש לטוב ולרע כשם שאנחנו באות לעולם הזה עם תשוקה, עם רצון להצליח ולהגשים את עצמנו כך גם קשה לנו להתמודד עם אכזבות, עם ביקורת ועם משובים לא מחזקים. אבל אנחנו חזקות, יש לנו יכולות לרפא את עצמנו, ללמד את עצמנו כיצד לראות את המחר וכיצד לעשות אותו טוב יותר ולכן אנחנו גמישות יותר, מגיבות טוב יותר למצבים משתנים. שוני נוסף הוא העובדה שנשים מרגישות צורך ובפועל לרוב גם עושות הכל לבד. אנחנו עסקים של אישה אחת או שעסק שצמח מעסק של אישה אחת. אנחנו לוקחות את כל מסע העסק על הכתפיים שלנו, קשה לנו לבקש עזרה או לחלק את הנטל על כתפיים של עובדים. אני רואה עסקים לתפארת ואז מגלה שאישה אגדית אחת עושה ה-כ-ל לבדה. זו גם אחת הסיבות שבחרתי לקיים את "עכשיו אני" בנושא שיתוף, אני רוצה לשחרר את הנטל הזה ולהראות לנשים שעסקים לא חייבים ולא צריכים כלל להיות בודדים. שאנחנו יכולות לצחוק יחד, לחלוק משברים, להתייעץ, לשבת לסיעור מוחות, שאנחנו יכולות להיות המאמנות והיועצות העסקיות זו של זו ואני מקווה להראות איך ניתן לעשות את זה טוב באירוע, לצד שורה של פינוקים והרצאות נוספות.

צילום : נעה זני

מה הדבר הכי חשוב שאת אומרת למישהי שרוצה לצאת לדרך?

"אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים" אני חושבת שהספר הזה מרכז את כל הדברים הכי חשובים שאני אומרת ללקוחות שלי ובכלל לנשים שמתייעצות איתי אם לצאת לעצמאות. אני מאמינה בעשייה, אני מאמינה שעדיף לעשות ולטעות אלף פעם מאשר לחכות לתכנית מושלמת או להזדמנות. אני מאמינה שאם עושים, מאמינים בטוב ולאורך כל הדרך אנחנו בעשייה לחלום שלנו, השלבים בסולם יתגלו לאט לאט. אני גם אומרת להן "שלפעמים אנחנו לא" זה גם חלק מהתהליך. לפעמים אנחנו לא נצליח, לפעמים נפספס, לפעמים ניפול וזה לא נעים. צריך לקחת את זה מראש, צריך ללמוד מ"לא". כל הנשים המצליחות שהכרתי הצליחו לצמוח דווקא מרגעי ה"לא". אלו הרגעים שהכי מדייקים אותנו, את העסק, עוזרים לנו להקשיב, להסיק מסקנות ולכן גם את הסיכונים צריך לעשות, לעשות בצורה מחושבת אבל לקחת בחשבון שיהיו פעמים שאנחנו פשוט נהיה "לא". אלו רגעים קטנים  והחלום, העשייה והאמונה שיהיה טוב הם העוגנים שלנו.

איך את רואה נשים בונות קריירה במקביל לגידול המשפחה?

מצחיק שאת שואלת, אני יצאתי לעצמאות ביום שנועה נולדה. אומנם לקחו עוד כמה שבועות עד שבפועל זה קרה אבל משהו נולד שם יחד איתה. אני רואה את כל הנשים שבאות אלי, לרוב זה קשור למשפחה. או שהם התחתנו או שהן ילדו או שהילדים גדלו ועכשיו הזמן שלהן. אם את רוצה לשמוע את ההסבר הפילוסופי המורחב אני מאמינה שגם ילדים וגם העסק הוא חלק מההגשמה שלנו. מהפילוסופיה ליומיום- זה מאתגר אבל לא הייתי מחליפה את זה בשום הון שבעולם. בעצמאות קשה יותר לשים את הגבולות, קשה יותר להתרכז במשהו אחד כי גם האימהות וגם העסק חשובים. אני משתדלת לשים את ההפרדה, מי שמכיר אותי יודע שבשעות שאני עם נועה אין סיכוי לתפוס אותי, אני כרגע איתה. אבל יש לי גם בעל מאד פעיל בחיים שלה, יש לי משפחה שעוזרת ותומכת, חברות שמתגייסות ומערכת שלמה לכל שעה שלא תבוא.. והן באות. ומצד שני יש ימים שהיא לא הולכת לגן כי אנחנו נוסעות לטייל או שיש ימים שאני מתגעגעת אליה ואני באה לקחת אותה קודם. אני הרבה יותר גמישה ופנויה לה מאשר הייתי לו הייתי שכירה. 

צילום : נעה זני

מה את מציעה למישהי שמאד רוצה לצאת לדרך אך עדיין מפוחדת?

ההמלצה הראשונה שלי היא לחקור בכלל את נושא העצמאות. למצוא לפחות שלוש נשים שיצאו לעצמאות והקימו עסק ולברר איתן את כל הנקודות שלא ברורות לנו. איך הן הקימו? איך עשו שיווק? איך הן מקבלות לבד החלטות? איך הסתדרו עם המיסים וכו'? לא תאמינו כמה הן יהיו מוכנות לשתף, לעזור, לחסוך לנו מהניסיון שלהן. להפנות אותנו לקבוצות, לפורומים, לשלבים שעזרו להן בדרך. דבר נוסף, פחד הוא חלק מהתהליך, אנחנו יוצאות לדרך לא מוכרת אז צפוי שנפחד ולכן להכין תכנית. לשבת לנתח את המצב, את שלבי העבודה שלי, לעשות מחקר קטן יעזרו לנו לתפוס את התהליך, להפוך אותו ליותר ברור ומוכר והפחד אוטומטית יורד ואפילו מתחלף לו בדרייב לעשייה.

האם ישנו סיפור מרגש במיוחד שקרה לך במהלך העבודה?

כל היום יש לי, למזלי ברוך השם! אלו המשפטים הקטנים, כי התהליך הוא ארוך עם המון עליות וירידות, עם התמודדות אחרי התמודדות ואז המשפטים הקטנים, הניצחונות זה העונג! " מיה החודש עשיתי מה שלא עשיתי ב8 חודשים אחרונים יחד" "בעלי אמר שבקצב הזה הוא יוצא לפנסיה ואני אפרנס" " אני לא מאמינה! כמה פשוט! מכרתי!" " פתחתי חברה בע"מ" כל מיני רגעים של נחת.

צילום : נעה זני

איך את מגדירה אישה מצליחה?

קודם כל הצלחה היא סובייקטיבית, איך שאני תופסת הצלחה כלל לא אומר שאת תופסת אותה באותה הדרך. לכן אני תמיד מבררת קודם מה הפרמטרים האינדבידואלים של כל אחת להצלחה.  ואם תשאלי אותי, באופן אישי. אישה מצליחה היא אישה שרואה את החלומות שלה באותנטיות ועומדת מאחוריהם, אישה שכל הזמן מאתגרת את עצמה עם חלום שהוא קצת גדול עליה ואז קופצת אליו. אישה שמתפרנסת ממה שבא לה הכי בטבעיות וממה שהיא הכי טובה בו, אישה שלא מתביישת לדרוש את ההכרה שמגיעה לה, אישה שחייה חיים מלאים ומעבירה הלאה מהעוצמות שלה לאנשים שמסביבה. באה בטוב בקיצור.

האם הכלים שלך יכולים להתאים לכל אחת?

לא. התהליך איתי הוא לא תהליך שטחי. אני מגיעה לנקודות עמוקות של חלומות, הגשמה, פחדים, התמודדות. אלו לא רק כלים של איך לנסח תכנית שיווקית ולכן  מאמינה שזה לא לכל אחת.

צילום : נעה זני

מה המנטרה שלך?

"מקסימום נצליח" אמא שלי תמיד מספרת על ההבדל ביני לבין אחי הבכור, בזמן שהוא היה חוקר, מתאמץ, מתאמץ שוב, נכשל, מנסה שוב עד שהיה מצליח אני פשוט הייתי עושה את זה. אחי הבכור למד לרכב על אופניים, הוא טיפס לקצה הרחוב והחל לרכב, אחרי מספר מטרים נפל וכך שוב ושוב ושוב עד שלבסוף הצליח לרכב מבלי ליפול וחזר הביתה חבול כולו. אני שראיתי את אחי הגדול וכל הילדים רוכבים על אופניים היה ברור לי שאפשר לרכב על אופניים וביום שבו קיבלתי את האופנים, עליתי, שפשפתי כמה קירות ו...פשוט רכבתי על אופנים. "מקסימום נצליח"

מתי הבנת שליווי עסקי לנשים יהיה ה"בייבי" שלך?

הגורל זיווג אותי עם אישה מדהימה. באותו זמן כבר הייתי עצמאית, עבדתי עם לקוחות בינוניים וייעצתי להם איך להתנהל שיווקית ותקשורתית, היו לי תיקי יחסי ציבור גדולים ובמקביל בשביל הנשמה קיימתי סדנאות שיווק ותקשורת לבעלות עסקים קטנים. אותה גברת עקשנית ביקשה ממני ללוות אותה אישית, להגיע עד פרדס חנה הרחוקה ולקחת אותה יד ביד. משהו בעקשנות שלה ובאינטואיציה שלי אמר יאללה למה לא? אחרי כמה שבועות עברנו מסע מרגש ביחד. מסע שבו הרגשתי כמה אני פורחת וכמה אני גאה בכך שהיא הצליחה. כמה אני חייה את החלום שלי. ואז החלטתי שהפוקוס שלי משתנה, הקהל משתנה וכל העשייה שלי. זו הייתה "התאבדות" עסקית כביכול, לוותר על תיקים גדולים עם תקציבים גדולים, עם שמות עולמיים בשביל לעבוד עם פלח שוק שהתקציבים שלו מוגבלים יותר. אבל הייתי אמיצה ומאד ברורה לעצמי אז  הלכתי על זה ואני לא מצטערת לשנייה. אני עוד דוגמא שאם הולכים עם החלומות עד הסוף זה עובד, שלא צריך לפחד לעשות משהו שונה. אז במידה גדולה אני חבה את הצלחתי להצלחת הלקוחות שלי.

צילום : נעה זני

האם היו קשיים בדרך?

אין לך מושג עד כמה. אם זה שבהתחלה נועה הייתה חולה חודשיים בבית ועד קשיים של חששות, פחדים, לחצים.

איך מתגברים על אכזבות ומהמורות בדרך?

לומדים. מעבר לעובדה שלומדים למה לא הצלחנו אנחנו גם לומדות מה עוזר לנו להחלים, איך הכי נכון לנו לחזור לעמוד על הרגליים. אני  תמיד ממליצה לזכור את החלום ואת העשייה. לראות את המטרה הגדולה לשמה יצאנו לדרך, לדבר עם קרובים, לקוחות , חברות שיזכירו לנו שאנחנו אלופות ואין כמונו ואז לצאת לעשייה. בימים הראשונים מתחילים לחזור עם צעדים קטנים, פיצים וצ'יק צ'אק חוזרים לקצב. אנחנו מפעם לפעמם לומדות יותר טוב אים להכיל את האכזבה. בימים הראשונים לעסק שלי הייתי בוכה המון ובעלי שהוא גם עצמאי אמר לי שאי אפשר לקחת כל דבר ללב וצריך ללמוד לעשות הפרדה. הניסיון מלמד לעשות את ההפרדה הזו, הניסיון נותן לנו חספוס חינני ששומר עלינו מפני אכזבות. כנשים אנחנו תמיד עובדות עם הלב ולכן  גם ברגעי האכזבה חשוב למצוא את התשוקה והחלום והם יעזרו לנו להתגבר על הכל.

צילום : נעה זני

למי את רוצה להודות שתמך בך בדרכך המקצועית?

לבעלי שהוא השראה, מורה דרך, יועץ נהדר ושותף לחיים. לאמא שלי שהייתה דוגמא מופת לאישה מצליחה ועד היום היא כזו, לה ולאבא שלי שגידלו אותי להאמין שאני יכולה ושאני צריכה למצוא את מה שמיוחד בי. לאחות הצעירה של אמא שלי שהיא מודל לחיקוי והשראה ובכל משבר תמיד מתייצבת, לבת שלי שמראה לי למה ואיך וכל יום מלמדת אותי מחדש. בקיצור גם בעסקים  it takes a village

מהן התכונות החשובות ביותר לאישה שרוצה להקים עסק עצמאי?

מסירות ומסוגלות. לרבות יש כישרון, לרבות יש רעיונות טובים, לרבות יש אסרטיביות מדהימה אבל לדעתי מה שעושה  בעלת עסק לבעלת עסק טובה זה הכוח רצון לא לוותר, הדרייב להוציא לפועל, הדרייב להמשיך לדחוף ולהיות המנוע של החלומות שלך.  מסוגלות זה אומר לדעת שאני יכולה לעשות את זה, שאני אצליח. שגם אם אני כרגע לא יודעת איך, לא ברורים לי השלבים אני עדיין יודעת שאני יכולה לעשות את זה וצריכה עזרה או כלים אבל אני לגמרי יכולה.

צילום : נעה זני

מה יהיה באירוע הקרוב שאת מפיקה?

"עכשיו אני" הוא בייבי שלי. שנה שעברה הייתה הפעם הראשונה ואני כל כך מתרגשת ונרגשת מהשנה. הרעיון מאחורי האירוע הוא לאפשר לנשים לפנות ערב אחד לעצמן. לבוא להתמלא באנרגיה, בחלומות, במוטיבציה, לקחת כמה כלים טובים לחיים ולעסקים. להכיר חברות חדשות ולהתפנק. כן! זה לא מובן מאליו! צריך לשריין את הבעל או בייביסיטר אבל אנחנו צריכות לפנות את הזמן לעצמנו. כמה שעות משובחות בקיץ הישראלי הכי מאתגר עבורנו הנשים. הזמן הזה מגיע לנו ולכן גם השם של האירוע- עכשיו אני!!! אז באירוע יהיו מספר הרצאות ופעילויות שכולן משלבות את העצמי ואת העסקי. הפעם בחרתי לשים את נושא השיתוף במרכז ולהראות כיצד נוכל להצליח יותר, כיצד נוכל להיות יותר מאושרות עם נעבוד בשיתוף. את הערב נפתח בהרצאה ופעילות שלי בנושא נטוורקינג נשי חכם "איך להתחיל עם בחורה". באירוע הקודם נשים ביקשו ממני להכיר להן את החברות שהגיעו, הרגשתי את הצורך שלנו לבוא ולהגיד " היי אנחנו מכירות מהפייסבוק! אני אוהבת מה שאת עושה וממש רוצה שנשב לקפה יחד" או בתרגום היי אני ממש חושבת שנוכל להיות חברות טובות. J לכן בחרתי לדבר על שיתופי פעולה, לדבר על עסק של אישה אחת ואיך נכון לעבוד בשיתוף עם מותגים ונשים אחרות. נעשה גם פעילות מגניבה שבטוח כל אחת תצא עם כמה חברות חדשות ובטוח בטוח תכיר כמה נשים שיעזרו לה בעסקים. בהמשך הערב נתכנס לפאנל של בעלות עסקים מצליחות משתפות. אארח את שלומית אופיר, מותק הדס הול, דנה ישראלי, ליאת ורדי בר ועוד.  נדבר על האמת מאחורי העסקים ולא מה שכולם רואים ושומעים בעיתונים או בפייסבוק. נספר גם על האכזבות ועל המבוכות. נספר על הרגעים הקשים ואיך מתגברים. נענה על שאלות של הקהל. שנה שעברה הפאנל היה אחד רגעי השיא של האירוע ואני משוכנעת שהנשים שיתארחו באירוע השנה יצליחו לרגש באותה המידה לפחות. נסיים את האירוע בפעילות  של התבוננות פנימית. נכיר ונדייק את החלום שלנו, נתבונן בו באוטנטיות ולאחר מכן נדייק את הכלים שיעזרו לנו להגשים אותו. נבחן גם את השיתוף פה ונראה כיצד נוכל להגיע מהר יותר ובטוח יותר לחלומות שלנו על ידי שיתוף. נתפזר מאושרות ומלאות השראה עם שקית הפתעות סופר מפנקת שכמה מהנשים היותר מוכשרות שאני מכירה פינקו אותנו בהמון יופי וטוב. האירוע מתקיים בבית לילי & בלום בתל אביב, מבנה היסטורי משוחזר מלא פינות חמד ולאורך כל האירוע יהיה חדר עמוס כל טוב, נשנושים, שתייה ויין טוב.

כיצד בחרת את הנשים המשתתפות בפאנל המונחה?

בראש ובראשונה אני בוחרת נשים שמסקרנות אותי. נשים שאני מכירה או לומדת את הסיפור שלהן ומרגישה שיש בו מוסר השכל שיכול לעזור לנשים אחרות בעסקים. אני בוחרת נשים שהקימו עסק של אישה אחת, נשים שבאות ומוכנות לספר את כל האמת, נשים שמוכנות "להעביר את זה הלאה" והפעם, אני אומרת לך, אחרי שראיינתי אותן וכל אחת מביאה את הסיפור שלה, את ההשקפה שלה. יהיה מעניין לשמוע אותן, איך הן עשו את זה ובעיקר איך הן התמודדו עם הרגעים הפחות יפים בעצמאות.

צילום : נעה זני

מי יבואו?

יבואו נשים מדהימות, רובן בעלות עסקים או כאלו שרוצות להקים עסק. באמת שלא פגשתי עוד קבוצה כל כך גדולה של נשים מדהימות ומוכשרות, באות לבד או עם חברה טובה ומתמסרות לערב משגע.

אילו הפתעות יהיו?

יהיו...

את מתרגשת?

כמו ילדת בת מצוושJ חולמת על זה, אוכלת את זה, מדברת כל הזמן על זה.

שכחתי משהו? רוצה להוסיף?

זו הייתה חוויה של ממש לענות לך על השאלות, חלק מהשאלות אני שואלת את הנשים בפאנל, שאני מראיינת או את הלקוחות ופתאום לענות על השאלות האלה היה מאד כיף ונחמד.

צילום : נעה זני

הבנתי ממיה שהכרטיסים הולכים ואוזלים ולכן כאמור כבר שיריינתי לי מקום.
אז אתן באות?


ניפגש!

9 תגובות:

  1. אני באה ומתרגשת לקראת

    השבמחק
  2. הי איילת. אני גם בעד יזמות נשית, אבל יש לי בעיה גדולה עם המשפט "הצלחה היא סובייקטיבית". גם אני שיקרתי כך לעצמי כשהיה לי עסק לא מתפקד, עד שהייתי באיזו סדנה עסקית לא קשורה. שאלו שם מהי הצלחה. גם שם ענו, בעיקר נשים, שלל תשובות מכובסות של הגשמה עצמית ועוד כאלו.
    בעסקים יש פרמטר אחד להצלחה: רווחים.
    אחד ויחיד.
    האם את מצליחה להרוויח יותר ממה שאת משקיעה.
    אם זה לא תחביב, זה לא נועד להגשמה עצמית.
    ועל פי מה שאני יודעת, נשים רבות, כמעט כולן, לא מצליחות להרוויח מהעסק שלהן, בטח לא לעמוד על שתי רגליים כלכליות אלא להסתמך בעיקר על ההכנסה של בני הזוג שלהן. אולי הן מרגישות טוב עם עצמן שהן עובדות ו"תורמות", אבל הן לא הכנסה שוות ערך ובטח לא מפרנס עיקרי.
    המהלכים האלו של "העצמה נשית" עלולים בסופו של דבר אולי לעשות לנו ממש יופי בפנים, אבל להחליש אותנו כלכלית מול גברים. זה מאד מעסיק אותי ומצער אותי. בלי לעשות סקרי שוק אני מנחשת שמעטות מאד הן הנשים שהצליחו לקחת עסק ביתי קטן ולהפוך אותו לאימפריה רווחית. מעבר לכך, כשאני חושבת על זה בקונטקסט פמיניסטי (כי הרי משם לקוחה השפה של "העצמה נשית") - רוב הנשים האלו לא מקימות עסקים בתחומים "גבריים" אלא עסקים שהם הכי אנטי פמיניסטיים שיכולים להיות: כל מה שמקושר עם נשים של לפני מאה שנה - עסקים שקשורים באמהות, לידה, גידול ילדים, תפירה, בישול, מלאכות בית למינהן. כן, אפילו אני בינהן כמעצבת. אני עובדת במקצוע 13 שנים ועד לפני שנה בערך הפסדתי כסף, פשוטו כמשמעו (את העסק פרנסתי מההכנסה השניה שלי ברוך השם). רק השנה נתתי גז ומאמצי על, ואני בקושי סוגרת את החודש, אבל שורדת.
    המהפך הזה קרה לי כשהבנתי שהצלחה אינה סובייקטיבית. שרק אם אני אראה שהעיסוק שלי מכניס לי כסף, מייצר רווחים, אדע ששווה לי להמשיך לעסוק בו.
    וכמו שכתבתי פעם ליום האשה, אנחנו יושבות לנו יחד במסיבות ופגישות ומרגישות מלכות העולם, אבל הגברים ממשיכים לסובב את העולם, כן כן, עם הכסף שהם מרוויחים.
    מקווה שלא יתנפלו עלי כולן פה, זו נקודה שמאד חשוב לי להעלות.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מבינה מה את אומרת ולצערי הדרך עוד באמת ארוכה וקשה עבור נשים להגיע לשיוויון כלכלי מוחלט בתא המשפחתי. יחד עם זאת, כמי שמכירה את מיה כך וכך זמן אני חייבת להדגיש שהנושא הזה מאד חשוב לה. היא גורמת לך להבין בדיוק כמה את שווה ומקנה כלים יעילים לפיתוח תוכנית כלכלית מאורגנת שמאפשרת צמיחה כך שמי שבטוחה במוצר שלה ובכישרון שלה תדע לדרוש את השכר שמגיע לה. הנושא הכספי הוא באמת לא פשוט וצריך בהחלט לעשות סוויץ' בראש אבל ברגע שמפנימים את התורה של מיה הדברים תופסים תאוצה. אני חושבת שכל הכישרונות ברוכים וסריגה או רקמה אינן דווקא אומנויות נשיות אלא רק מוגדרות כך בחברה שלנו. מיה לא מחזירה את הלקוחות שלה אל תוך ארבעת כתלי ביתן אלא מקנה כלים לצאת אל העולם ולממש את היכולות והכישרונות. החניכה שלה היא מאד תכלסית. בלי בלבולי ביצים וחיבורים לאמא אדמה (לא שיש לי משהו נגד אמא אדמה...). נקודת המבט שלה היא ריאלית, בדיוק כמו שלך. היא מבינה את העולם בו אנו, הנשים, חיות ומכפיפה את המצב הנתון למטרת קידום אישי והצלחה.

      מחק
    2. אנונימי25/6/13

      רונית, מילים כדורבנות!
      כותבת ומוחקת פה כמה פעמים אבל פשוט אין מה להוסיף, דייקת בול בנקודה.
      תודה רבה!!

      מחק
    3. רונית היקרה, בהמשך להתכתבות שלנו מהפייסבוק אני חייבת להרחיב ולהגיד כמה דברים. לתפסתי עסק בשונה מתחביב או פילנטרופיה הוא הרווחיות שלו. כדי שעסק יהיה עסק הוא חייב לייצר כסף. כדי שעסק יהיה עסק מצליח אני לא יודעת אם אני יכולה למצוא סכום אונברסלי שכולם יהיו מרוצות לכן כתבתי שהצלחה היא עניין סובייקטיבי. אבל כדי שעסק יצליח הוא צריך עצמאות כלכלית, הוא צריך בעלת עסק שיוצאת לדרוש מה שמגיע לה, שיודעת שהצלחה זה בתמורה חומרית ולא במחמאות, שיודעת שהיא המנוע של העצמאות שלה. יש לי לקוחות שהבעלים לא האמינו. שהיו כל כך גאים כי הרגישו שהם יכולים לצאת לפנסיה והאישה תפרנס. אלו רגעי העונג שלי- להראות לנשים איך להתפרנס (כן, גם ממקצועות "נשיים") ולהצליח להביא משכורת מכובדת הביתה. להצליח לעשות זאת ביציבות, להצליח לדרוש ולהגיד שמגיע לה במפנים ואז הלקוחות גם ירגישו שמגיע לה. אני לא מוכרת אשליות. תמיד יש את בעלות העסקים שמשחקות, אלו שעושות את זה יותר בשביל תחביב, אלו שעסוקות בכמה לייקים יש להן ולא בכמה הכניסו הביתה. אלו שעסוקות במחמאות ולא בלצבור נכסים. זכותן! יש להן אחלה תחביב אבל זה לא עסק :)
      ואיילת תודה לך על תגובתך, אני באמת רואה שזה תפקידי :)

      מחק
  3. אנונימי25/6/13

    אני בדר"כ לא נוטה להגיב אבל הפעם הייתי חייבת.

    בתור מישהי שמיה מלווה אותה כבר לא מעט זמן ובעלת עסק עצמאי משל עצמה אין לי מספיק מילים שיסבירו עד כמה היא מקצועית ונדירה.
    הכלים האופרטיביים,הבנת השוק, היכולת לפשט,לנתח ,להסביר,לקדם ולגרום למשהו לגדול להגיע מנקודת התחלה ובוסריות לנקודת הבשלה והצלחה זה משהו שיש למיה יותר מלכל אחד אחר שאני מכירה.
    רונית, מעבר לעובדה שאני לא מסכימה עם מה שכתבת, בהקשר של מיה זה מראה שאת לא מכירה אותה ואת העשייה שלה ו/או את הלקוחות שלה.
    מיה- את אחת ויחידה, תמשיכי לעשות עבודת קודש , ואנחנו נתראה באירוע.

    השבמחק
  4. אנונימי25/6/13

    אני מאוד מסכימה עם מיה ואיילת (ועם אנונימית) - העבודה של מיה אמנם מתמקדת בנשים אך יכולה בעצם להתאים לכל בעל עסק חדש או עסק שמבקש למנף את עצמו. הכלים הם מעשיים ונכונים וכאשר מיישמים אותם כמו שצריך, בנאמנות ובאדיקות, מובטחת הצלחה! מאוד קל להכניס את כולם לאותה תבנית של - גורו להגשמה עצמית - אבל זה לא תמיד מתאים. שווה להיות בסדנא או קורס אחד של מיה כדי להבין שזה ממש לא זה.

    השבמחק
  5. אני קוראת את הבלוג הזה מרותקת... מזדהה עם המון מהכתוב...מגלגלת למטה כדי למצוא מידע על המפגש...נכנסת לקישור של מיה ומתכננת להגיע...מגיע לחלק המודגש ומבינה שהמפגש מתקיים היום, עוד שעתיים, בת"א, ואני בכלל בדרך חזרה מהצפון ( ובטח אין מקום...).
    ודרך אגב, אם הילדים שלכם יתחתנו, שם המשפחה שלהם לא יהיה לנדאו...

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...